Регулярната смяна на моторното масло, е най-сигурният и евтин начин да поддържате двигателя здрав. Можете лесно да изберете подходящата смазка, като следвате указанията на производителя, включително по отношение на интервалите за подмяната му. Но как да изберете между конвенционалните масла и по-скъпите синтетични смеси? Необходимо ли е да харчите повече пари за оригинални моторни масла (EOM)? Открийте отговорите в тази статия.
КОНВЕНЦИОНАЛНО ИЛИ СИНТЕТИЧНО МАСЛО
Минералните масла се получават директно от нефта, чрез дестилация и без допълнителна обработка. Те са смес от много и най-различни въглеводороди. Съставът на маслата варира, според качеството на нефта и условията на получаване. Поради това те са сравнително нискокачествени. Гарантирането на необходимите за едно моторно масло показатели, налага добавянето на т.н. присадки.
Синтетичните моторни масла имат по-стабилен профил на вискозитет при всякакви температури. С това се гарантират по-надеждни характеристики от тези на конвенционалните масла. Също така те са по-устойчиви на окисляване, издържат по-дълго при екстремни условия и отчитат по-малко загуби от изпарение. Всичко това допринася и за намален разхода на гориво.
МАСЛЕНИ ДОБАВКИ
Окисляването представлява разпадането на молекулите в основното масло. Целта на маслените добавки, е да се предотврати този процес. С течение на времето обаче, добавките се изхабяват и основната тежест пада върху смазочните свойства на основното масло.
РЕЙТИНГ И ОЗНАЧЕНИЯ
Моторните масла предназначени за леки автомобили, се оценяват по два начина - оценка на услугата API и рейтинг на вискозитет SAE.
Първият API се означава с две букви, започващи със S за бензинови двигатели и C за дизелово гориво. Това показва дали маслото е подходящо за вашето превозно средство. Бензиновите модели, създадени след 1996 г., изискват рейтинг на услугата SJ-SN.
Съвременните дизелови автомобили трябва да използват рейтинг не по-нисък от C-H4, в идеалния случай - C-J4. Употребата на масло с остарели характеристики, може да повреди двигателя.
Рейтингът SAE се отнася до вискозитета на маслото в определен температурен диапазон. Продуктите за леки автомобили са универсални масла. Първият номер се отнася до ниския температурен (зимен) вискозитет, а вторият - високо температурен (летен) вискозитет.
МАРКАТА
Самата марка също има значение. Производителите на моторни масла се различават по отношение на качеството на базовото масло, което от своя страна определя качеството на крайния продукт.
В необработен вид маслото се състои от молекули с различен размер. При рафинирането примесите могат да се отстранят, така че да се получи по-изчистен профил. Когато производителят знае с каква група молекули разполага, той може да предвиди по-добре тяхното поведение. Рафинирането е въпрос на сортиране на тези молекули в различни продукти.
ОРИГИНАЛНИ МОТОРНИ МАСЛА (EOM)
Въпреки че растенията се нуждаят от слънчевата светлина, за да се развиват, без вода те не биха могли да оцелеят. По същият начин двигателят се нуждае от защитата на моторното масло, за да работи и да продължи да се представя по най-добрия начин.
Двигателите на марки като Mercedes, Audi, BMW, Opel или Toyota, са проектирани така, че да осигурят безпроблемно ниво на производителност, ефективност и надеждност, независимо от условията. Поддържането на тези високи стандарти обаче има своята цена – необходимо е редовно обслужване и най-висококачественото масло.
Оригиналните моторни масла (EOM), са единствената смазка, създадена специално за тях. Смазочните материали са разработени така, че да покриват в най-голяма степен нуждите на мотора.
Ето как EOM ще се отрази на вашия двигател:
С редовното използване на правилните смазочни масла, вие ще се наслаждавате на изключителна производителност, икономия на гориво и ниски емисии отделяни от вашето превозно средство, дълги години напред.
Удължете работата на двигателя си, докато пазарувате лесно и изгодно на autospot.bg.