Регламент ( ЕО ) 1222/2009
От 1 ноември 2012 г. нов стандартен информационен етикет на ЕС е бъде задължителен за всички гуми произведени след 1 юли 2012 г. (DOT 2712).
Етикетът осигурява на потребителите информация за характеристики на гумата. Той ще съдържа клас на съпротивлението при търкаляне (като изражение на влиянието му върху разхода на гориво на автомобила и върху околната среда), сцеплението на мокра настилка (като изражение на безопасността на гумата) и външното ниво на шум (което също е екологичен фактор).
1. Клас на енергийна ефективност
(Съпротивление при търкаляне)
- От клас А (най-малък разход)
- до клас G (най-голям разход)
Изпитването: гумата се изпитва върху въртяща се повърхност при стандартизирани условия, които представляват обичайната употреба. Тестът симулира шофиране с 80 км/ч с товар, равен на 80% от товарния индекс на гумата.
2. Клас на сцепление с влажна пътна настилка
(Спиране на мокра настилка)
- От клас А ( най-къс спирачен път)
- до клас G ( най-дълъг спирачен път)
Този тест се извършва с превозно средство при стандартизирани условия, определени от закона, а именно:температура, състояние на пътната настилка, дълбочина на водата и скорост. Условията на изпитванията, съгласно европейското законодателство, са:
- Зимните гуми се изпитват при температура между 2° и 20°C.
- Летните гуми се изпитват при температура между 5° и 35°C.
- Дълбочина на водата между 0.5 и 1.5 мм. Спиране на 4 гуми с АБС между 80 и 20 км/ч
3. Клас и измерена стойност на външен шум при контакт с пътя (dB)
(Външно ниво на шум)
- 3 черти = високо ниво на шума, но в съответствие с настоящите европейски разпоредби
- 2 черти = средно ниво на шума, между бъдещата пределно допустима стойност и 3dB под нея
- 1 черта = ниско ниво на шума, 3 или над 3 dB под бъдещата пределно допустима стойност
Изпитването: на ръба на писта се поставя микрофон, който да измери нивото на звука, когато изпитваното превозно средство минава с 80 км/ч.