В САЩ избраха 10-те най-добри двигатели за 2016 г.
Ward's 10 Best Engines е ежегоден списък на 10-те най-добри автомобилни двигатели на пазара в Щатите, представян от сп. Ward's AutoWorld. Списъкът започва да се води през 1994 г. и се превръща в традиция, като в края на всяка година се публикува новият.
За срок от 2 месеца редакторите изпитват всеки двигател в ежедневни ситуации на пътя. Оценяват се редица показатели, като мощност и въртящ момент, нива на шума и вибрациите (NVH), технически параметри и основни сравнителни цифри.
ТОП 10 НА НАЙ-ДОБРИТЕ ДВИГАТЕЛИ ЗА 2016 г.
Тенденции при съвременните агрегати
Общата тенденция при производителите, е към намаляване обема на двигателите. Същевременно хибридните технологии триумфират. Ето защо сред топагрегатите за годината, не малко са турбинираните мотори и хибриди. Освен това за пръв път от началото на класацията, нито един от двигателите не надминава 3 л в обем.
„Производителите искат да предложат по-високи нива на екологичност и икономичност, а това налага даунзайзинг, монтиране на турбини и създаване на хибридни системи", споделя главният редактор на Ward's.
Даунсайзингът обаче не сработва, както се очакваше
С този термин се означава стремежът на производителите за намаляване обема на двигателите, с цел по-висока ефективност. Идеята е този тип двигатели, в комбинация с турбокомпресор, да осигуряват по-висока мощност при по-ниска консумация на гориво, а от там и по-ниски нива на емисиите.
Същевременно сложните хибридните технологии изискват по-прости начини за намаляване на вредните емисии. Очакванията бяха намаляването на обема на мотора и поставянето на турбина да бъде преломен момент. През последното десетилетие повечето компании разчитаха това да спаси двигателя с вътрешно горене.
Очакванията обаче не се оправдаха, т.к. технологията не може да изпълнява едновременно и двете си задължения. Даунсайзингът води до по-добра екологичност и икономичност най-вече в лабораторни условия.
Скоро след дебюта на агрегата става ясно, че обявените показатели не могат да бъдат постигнати от водачите. Така например разходът при 2-цилиндровия мотор на Fiat реално е с около 40% по-висок. Подобни са резултатите и при 3-цилиндрови мотори на други производители.
Каква е причината?
Причината се крие в турбината. Тя осигурява на автомобила обявената мощност, но само когато е генерирала нужното налягане във всмукателния колектор. При интензивно каране, тя вкарва въздух в двигателя, което повишава количеството на използваното гориво. Така на практика имаме мощността на по-голям мотор, заедно с по-високия разход на гориво.
Електромобилите
С появата на електромобилите нещата се усложняват още повече. При появата на Tesla Model S през 2010 г. все още никой не предполага, че това може да е началото на края на двигателите с вътрешно горене. Днес повечето производители предлагат коли на ток и то на все по-възможни цени.
Независимо какъв двигател задвижва вашия автомобил, Аутоспот е надежден партньор при поддръжката му.