Редица фактори, освен продължителната употреба, оказват влияние върху износването на гумите. Аварийното спиране, неправилното налягане и реглаж, както и лошата пътна настилка могат да станат причина за това.
Грижата за вашите нови гуми ще ви осигури безопасност на пътя. Препоръчваме ви да ги проверявате на всеки две седмици, следейки за признаците, описани в тази статия.
БАЛАНСИРАНЕ НА ГУМИТЕ
Всеки път, когато монтирате нова гума на оста, тя трябва да се балансира. Така теглото и ще се разпредели равномерно и колелото ще се върти гладко.
Небалансираните гуми създават вибрации, които причиняват неудобство на водача. Това води до преждевременното им износване, амортизация на окачването и на кормилните компоненти.
Настройката на гумите се извършва в сервизи с машина за балансиране. Машината завърта гумата заедно с джантата, като автоматично изчислява и най-малките разлики в теглото на колелото. След това показва точната позиция, където трябва да бъде поставена балансиращата контратежест. Контратежестите са с различни размери според степента на дисбаланса.
Ако забележите неравномерно износване на протектора, това може да е знак за разцентроване на автомобила и той трябва да бъде прегледан от професионалист.
РОТАЦИЯ НА ГУМИТЕ
Ротацията на гумите е смяната на техните места в превозното средство, така че да се износват по-равномерно.
За по-добра маневреност и стабилност, се препоръчва по-качествените гуми да се монтирани отзад, независимо дали колата е с предно или задно предаване. В случай че смятате да смените местата на вашите гуми, проверете в ръководството на автомобила схемата и графикът за ротация.
Днес много производители на гуми са съгласни, че това не е добра практика, що се отнася до удължаването на живота на гумите. Важно е автомобилът да е оборудван с качествени и здрави гуми през цялото време. Повечето съвременни марки, дори по-евтините, имат надеждни показатели.
ПРАВИЛНО НАЛЯГАНЕ В ГУМИТЕ
Три основни причини налагат поддържането на правилното налягане в гумите:
Спадналите гуми повишават лесно температурата си, което е предпоставка за структурни повреди. В същото време пренадутите гуми пречат на добрата маневреност на пътя.
Повече или по-малко надутите гуми влияят на площта на контактната зона с повърхността. Резултатът е по-бързо и неравномерно износване на протектора, което налага преждевременна смяна на гумите. Спадналите гуми имат по-високо съпротивление при търкаляне, което изисква повече гориво за поддържане на скорост, т.е. повече средства.
Правилното налягане в гумите помага за оптималното използване на горивото. Това означава по-ниски нива на CO2, отделян в атмосферата.
ДЪЛБОЧИНА НА ПРОТЕКТОРА
Дължината на спирачния път зависи от сцеплението на гумата с повърхността. Колкото по-износени са протекторите, толкова повече се удължава спирачният път.
Щом протектора на гумата достигне границата от 3 мм, е време да смените гумите с нови. Макар законовото изискване да е 1,6 мм, повечето специалисти са единодушни, че това не е достатъчно, за да може гумата да работи правилно и да бъде безопасна.
ПРИ УДАР НА ГУМАТА
След удар на гумата в обект на пътя, като дупка или бордюр, е възможно да се получат щети по нея - прорези, бучки или изкривяване на джантите. Този вид наранявания могат да станат причина за загуба на налягане, което крие много рискове. Винаги след удар, проверявайте редовно гумата за изменения, а при по-сериозно произшествие, прегледът при техник е задължителен.
Внезапното и рязко спиране може да остави плосък участък по гумата, което да наложи преждевременната и смяна. Профилактичният преглед не е излишен.
Грижете се правилно за вашите гуми, като се придържате към тези основни съвети. Така ще се радвате дълго на тяхната оптимална работа.
Открийте точните нови гуми за вашето превозно средство, изгодно на autospot.bg.